صهیون ستیزی+دانلود
صهیون ستیزی+دانلود
antizionism

 

به گزارش خبرنگار سياسي این وبلاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مهم‌ترين محور‌هاي اين مناظره به شرح زير است: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
** در ابتدا "مرتضی حیدری" مجری مناظره توضیحاتی درباره چگونگی رسیدن به این شیوه مناظره و کیفیت سوالات ارائه کرد و بر محرمانه بودن سوالات مناظره تاکید کرد.
 
 
 
 
** حیدری: بینی و بین الله تنها من، ضرغامی و دو تن از مدیران اجرایی سازمان از سوالات خبر داشتند.
 
** بعد از قرعه کشی غرضی بعنوان اولین کاندیدای پاسخگوی سوالات مجری انتخاب شد و سوالی درباره اشتغال را پاسخ داد.
 
 
** غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکل اشتغال را تا چه حد و چگونه در دولت خود مورد اولویت قرار داده و حل می کنید، گفت:  مال در 100 سال گذشته تولید نداشتیم و اشتغال وقتی سامان پیدا می کند که تولید سامان پیدا کند و اشتغال بعد از اینکه محکم جلوی تورم بایستیم تولید می شود.
 
** در ادامه قالیباف در فرصت 30 ثانیه ای خود درباره اشتغال گفت: باید منابع اقتصادی تولید کنیم و  نقدینگی فعلی را به سمت تولید متمرکز کنیم.
 
** در ادامه حدادعادل گفت: ما باید با دادن یارانه و ... کمک کنیم که کارخانه های تولیدی احیا شده و از تعطیلی آن ها جلوگیری کنیم و اگر    دولت بدهی های خود را ندهد، اشتغال بر روی زمین می ماند.
 
** همچنین ولایتی در تکمیل سخنان غرضی اظهار داشت: باید تولید را مردمی کنیم و از کشاورزی و صنعت حمایت درست صورت گیرد.
 
** رضایی در ادامه افزود: بیکاری و تورم دو مقوله جدا از هم هستند، تقویت کارآفرینی در کشور و توانمدسازی از الزامات اشتغال است.
 
** جلیلی در ادامه به اهمیت بیکاری اشاره کرد و اظهار داشت: برای حل معضل بیکاری باید به مشکلات تولید و اولویت ها بپردازیم و از مزیت های  خود استفاده کنیم.
 
** در ادامه عارف گفت: صنعت نیمه تمام ما باید کامل شده و سهم یارانه صنعت پرداخت شود و نقندینگی به سمت تولید هدایت شود، رونق فضای کسب و کار سبب ایجاد اشتغال می شود و نیازمند برنامه و طرح های ویژه هستیم که استفاده از صنعت گردشگری از این طر ح ها است.
 
** روحانی اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار از راه حل های رفع بیکاری است؛ باید فرصت شغلی پایدار ایجاد کنیم.
 
** در ادامه غرضی درباره اظهارات خود ادامه داد: امکان ندارد در تولید رقابت خارجی را به حساب نیاوریم؛ در ایران هزینه پول بیش از تورم است و تورم 25 درصدی سرمایه ای را برای تولید نمی گذارد.
 
** در ادامه عارف در فرصت اولیه 2 دقیقه ای خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  نگاه شما برای نظام تصمیم گیری کشور، تعامل با سایر قوا و نهادهای نظارتی چیست؛ گفت:  ما باید مبنا را بر شایسته سالاری گذاشته و  با استفاده از خرد جمعی و تعامل میان قوا قدم برداریم.
 
 
** حداد در ادامه گفت: من موافقم که نباید با تغییر دولت کشور از نیروهای کارآمد خالی شود و 
 
** روحانی گفت: باید از خودمحوری فاصله گرفته و نگذاریم کارشناسان  منزوی شوند و کشور باید فراجناحی اداره شود و باید نقد درست صورت گیرد.
 
ولایتی ادامه داد: وجه مشترک جریان های سیاسی پایبندی به نظام، ولایت فقیه و قانون اساسی است.
 
** رضایی در ادامه گفت: معیار من برای بکارگیری افراد کارآمدی و پذیرش ولایت فقیه و نظام است.
 
** جلیلی ادامه داد: گفتمان نظام انقلاب کارآمدترین گفتمان است. مردم، طیف های مختلف سیاسی و کسانیکه در دستگاه دولتی هستند سه عنصر اساسی در تصمیم سازی های سیاسی کشور هستند.
 
** قالیباف در ادامه گفت: مردم می خواهند مشکلاشان حل شود، در شورایی شهر ما بودیم هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان بودند و هیچ مشکلی پیش نیامد و باید بر اساس سند برنامه حرکت کنیم نه بر اساس سلایق شخصی.
 
** غرضی گفت: تقسیم کشور به گروه های مختلف سیاسی خلاف شان نظام  و نقض حاکمیت است.
 
** عارف در پایان فرصت خود گفت: دولت خاتمی بهترین تعامل را با مجلس اصولگرا داشت و بنده بر همین اساس حرکت می کنم.
 
 ** در ادامه رضایی بر اساس قرعه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای مسکن و مهار قیمت آن چیست؛ گفت: مردن در اداره کشور باید دخیل باشند اما الان در اقتصاد نیستند و مسکن مهر اگز بهتر پیش می رفت کار آمدتر می شد و توجه ویژه به مسکن مهر و با انجام اصلاحات در آن، آن را ادامه می دهیم. مقرراتی که برتای محدوده شهرها بوجود آمده بر اساس معماری نوین اسلامی نیست و باید بازنگری انجام دهیم و باید مسکن را از حالت دارایی به سرمایه گذاری تبدیل کنیم تا از تورم ذا از آن بگیریم.
 
 
** قالیباف در ادامه گفت: اولویت کاری در دولت من بحث مسکن خواهد بود و باید کیفیت ساخت را بالا ببریم.
 
** جلیلی ادامه داد: باید نگاه های سودگرایانه را از مسکن دور کنیم لذا باید حل تورم، اصلاح نظام مالیاتی، سیاست گذاری منطقه ای در مسکن و ... از الزامات حل این معضل است.
 
** عارف گفت: مسکن مهر تورم زایی بالا داشت و ما با رفع اشکالات طرح مسکن ماندگار را اجرا کرده و آرامشی را بر می گردانیم. 
 
** حداد در ادامه اظهار داشت: مسکن مهر سوداگری مسکن را کاهش داد اما زیرساخت های لازم در کنار خانه ها مورد توجه قرار نگرفت و سهم بودجه ای که در سال های اخیر به مسکن مهر تخصیص داده شد با توجه به وضعیت تحریم ها تناسبی با وضعیت اقتصادی کشور نداشت.
 
** روحانی ادامه داد: اصل تامین مسکن ارزان برای جامعه ما جزء برنامه های دولت تدبیر و امید است و طرح مسکن مهر با مشکلاتی موجه است ضمن اینکه اصل کار پسندیده است اما با شتابزدگی پیش رفته است. مشکلات مسکن مهر بسیار زیاد است ولی چاره ای نیست که در دولت آینده اشکالات آن مرتفع شود.
 
** ولایتی گفت: باید با فراهم کردن امکانات در بخش خصوصی برای افراد کم بضاعت از سوی دولت، مشکل مسکن را حل کرده و در شهرهای بزرگ بافت های فرسوده را اصلاح کنیم.
 
** رضایی در جمع بندی سخنان خود درباره حل معضل مسکن گفت: وقتی بدون محاسبه پارامترهای زندگی مردم تصمیم گیری می کنیم با مشکل مواجه می شویم. در طرح معماری نوین اسلامی کارهای کارشناسی صورت گرفته و اشتغال و اقتصاد مردم در شهرها مشخص است. در این طرح 70 درصد وام را برای مسکن را دولت بصورت تسهیلات پرداخت  می کند و در این چارچوب مسکن مهر را ادامه می دهیم و این طرح دومشکل زیربنایی و فنی و مشکل منابع نقدینگی دارد که باید به آن بپردازیم.
 
** روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نگاه و شاخص دولت شما برای گسترش و اندازه گیری عدالت اقتصادی در کشور گفت: تولید باید در جایگاه خود قرار گیرد و روی آوردن به واردات بزرگترین بی عدالتی به اقتصاد در کشور است و متاسفانه در کشور میان شعارهای اقتصادی و سیاسی سازگاری وجود ندارد.
 
 
** جلیلی گفت: عدالت را باید اصل و مقدم بر پیشرفت بدانیم و اگر بتوانیم عدالت و همه ظرفیت های مردم را بصورت فرصت بروز پیشرفت فراهم کنیم عدالت اجرا می شود.
 
** غرضی در ادامه اظهار داشت: مفهوم عدالت در این است که دولت باید دست کسانیکه در جیب فقرا قرار می گیرد قطع کند و باید قیمت پول ملی را تثبیت کنیم و بعد به سراغ دیگر کارها برویم. روش های ناقص در دولت های گذشته منجر به قدرت اغنیا و ضعف فقرا شده است. 
 
** ولایتی ادامه داد: عدالت یعنی در عمل امکانات موجود در کشور بصورت یکسان در خدمت مردم قرار گیرد و شهروند درجه یک، دو و سه نداریم و هر ایرانی در داخل و خارج کشور ایرانی است و باید بصورت یکسان از امکانات بهره مند شود بنابراین عدالت و پیشرفت باید باهم توام باشد.
 
** عارف گفت: باید برای گسترش عدالت اقتصادی و تحقق آن تولید ثروت کنیم و رشد 8 درصدی را در برنامه های خود در راستای عدالت اقتصادی جلو ببریم. متاسفانه خط فقر بالا رفته و الان به 44 درصد رسیده است. باید تعداد  فقرا را کم کرده و اولویتمان را به اقشار آسیب پذیر تغییر دهیم.
 
** قالیباف ادامه داد: آحاد مردم باید در استفاده از قدرت برابر باشند و عدالت در بخش های مختلفی چون جغرافیایی، اجتماعی، امنیتی و ... مورد توجه قرار گیرد.در شهرداری توانستیم رشد اقتصادی را بهبود بخشیم و رشد جنوب شهر را بر همین اساس چندین برابر کردیم.
 
** حدادعادل اظهارداشت: در مبانی برنامه چهارم شاهد انحراف بودیم و باید عدالت و پیشرفت توام با هم باشند، هدفمندسازی یارانه ها بعنوان یکی از نمونه های تامین عدالت در کشور اجرا شد که باید ترویج یابد.
 
** رضایی ادامه داد: تبعیض و رشوه در سیستم اداری کشور نفوذ کرده و اجازه نمی دهد که توزیع عادلانه که از آرمان های ما بوده اجرایی شود الان دوران شعار تمام شده و اگر قرار بود با شعار مشکلات حل شود تا کنون مشکلات به اتمام رسیده بود. ما در تئوری و شاخص ها مشکل داریم.
 
** روحانی در ادامه وقت 2 دقیقه ای خود گفت: در عدالت به مسئله رانت و فساد باید اشاره کنیم که متاسفانه در سال های اخیر با آن بسیار مواجه بودیم.عدالت آن فرصت برابری است که برای کل مردم و اتباع ایرانی باید اجرا شود. حمایت از محرومین را باید اولویت قرار دهیم.
 
** حدادعادل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه دولت شما برای مواجهه با کاهش درآمدهای نفتی در اولین سال دولتتان چیست؟
گفت: برای مقابله با آثار ناشی از کاهش درامدهای نفتی باید در درجه اول به صادرات غیرنفتی توجه کنیم. ما میتوانیم با افزایش صادرات غیرنفتی جای خالی صادرات نفتی را پر کنیم. کشور ما کشوری است که از نظر کشاورزی امتیازات بالا و تنوع اقلیمی دارد و  ما میتوانیم صادرات کشاورزی داشته باشیم. میتوانیم از مزایای گردشگری برای تامین ارز به جای کاهش ارز ناشی از فروش نفت استفاده کنیم باید در کنار اینها دولت انضباط مالی خود را افزایش دهد. ریخت و پاش و مصرف زیاد ما را به ارز نفتی محتاج تر می کند اما میتوانیم با افزایش انضباط مالی راه های دیگری را هم تعقیب کنیم. اقتصاد مقاومتی از جمله اموری است که میتواند کشور را در برابر مسئله نفت بیمه کند. 
 
 
** روحانی در ادامه به پاسخ به این سوال گفت: چینی ها سنگ های قیمیتی ما را از روی کشتی میخرند و برمیگردانند دوباره به کشورمان و ما متاسفانه داریم خام فروشی می کنیم درحالیکه باید نفت را فرآورده کنیم و جلوی خام فروشی را بگیریم و موانع صادرات را برداریم تا بتوانند با صادرات غیرنفتی، جایگزینی برای ارز نفت باشند. ظرفیت های خالی صنعت ما که بالای 40 درصد است را باید پر کنیم. باید مرکز صادرات برق برای منطقه باشیم. 
 
** عارف در ادامه گفت: جهت گیری کلی ما اقتصاد بدون نفت است و باید وابستگی بودجه به نفت را به صفر برسانیم و آن را به ثروت ماندگار تبدیل کنیم و در کوتاه مدت انضباط مالی و کاهش هزینه های دولت را پیگیری کرده و کاهش تصدی را انجام دهیم و میتوانیم مزایای خوبی از تجارت و ارتباطات و پروازهایی که از فراز ایران هست داشته باشیم. توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات به ما کمک زیادی می کند.

**جليلي گفت:هر چه وابستگي ما به نفت كمتر شود،يك فرصت است و يك بحث مزيت نسبي داريم كه در حوزه‌هاي ديگر مانند ترانزيت مي توانيم از ظرفيت هاي حداكثري به خوبي استفاده شود كه بيش از نفت براي ما سودآور است.

وي افزود:برخي واردات غير ضروري به كشور داريم كه پول نفت را صرف اين واردات مي كنيم.

**ولايتي در  ادامه گفت:براي واردات نفت مي توانيم از كشوري كه نياز به دريا ندارد،استفاده كنيم و بايد رابطه خود را با كشورهاي ديگر اصلاح كنيم؛لذا وقتي نفت را تحريم كردند ممكن است در آينده محصولات ديگر را نيز تحريم كنند كه ما بايد بدانيم كه در برابر آن چه كنيم.
 
 
در ادامه قاليباف در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه  گام های عملی دولت شما برای تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و بهبود فضای کسب و کار چیست، گفت: برنامه دوساله داريم؛ اينکه بتوانيم بحث توليد در يارانه‌ها را در اولويت قرار دهيم، هدايت نقدينگي، جمع‌اوري سفته‌بازي، استقلال بانک مرکزي، انضباط بودجه در دولت، ثبات در سياست‌ها، بازبيني در حوزه توزيع کالا و خدمات، افزايش کيفيت‌کالاها از ديگر برنامه‌هاي بنده است و ما  براي دهک‌هاي پايين جامعه سياسيت‌هاي جبراني مي‌گذاريم و بايد به جاي مساوات عدالت را مد نظر قرار دهيم و ما اگر بتوانيم شبکه توزيع‌مان را مخصوصا در شرايط تحريم در اولويت قرار دهيم.
 
 
** حدادعادل در اين زمينه گفت: براي رونق‌بخشي به توليدملي و حمايت از کار و سرمايه بايد از وضعيت موجود آسب‌شناسي کنيم و سياست‌گذاري اقتصادي ما آسيب‌رسان است و با اصلاحات ساختاري و سياست‌گذاري درست بايد به توليد کمک کنيم که نمونه آن در مجلس هفتم با ايجاد سهميه‌بندي در بنزين صورت گرفت.
 
** در ادامه جليلي گفت: توليد‌ملي را بايد مهم بدانيم، اگر از کالاهاي خارجي حمايت کنيم و به تبليغ واردات بپردازيم طبيعي ات که توليدملي ضربه مي‌خورد، ما بايد بتوانيم براي توليدکننده پايان کارش را مشخص کنيم که موجب انگيزه توليدکننده شود.
 
** عارف گفت: مهم‌ترين کار ثبات اقتصادي و ثبات در تصميمات است و بايد بتوانيم سهم توليد از هدفمندي يارانه‌ها را که تاکنون پرداخت نشده فراهم کنيم و در بخش کشاورزي بتوانيم مشکلات مربوط به اين بخش را در بيمه، تضمين کالا و .. حل کنيم. به کسب و کارهاي خانگي نيز بايد توجه کنيم.
 
** روحاني گفت: امروز به احساس امنيت اقتصادي لطمه خورده و بايد زمينه را براي کارآفرينان و سرمايه‌گذاران فراهم کنيم، تقويت توليدملي بايد از مصرف محوري به سوي توليدمحوري برود، با تهمت‌ها و برچسب‌هايي که در جامعه زده مي‌شود امنيت اجتماعي وجود ندارد تا مردم بتوانند براي برنامه‌هاي ميان‌مدت و طولاني‌مدت آماده باشد.
 
** رضايي گفت: ساختار دولت را بر اساس توليد ملي شکل مي‌دهيم و در کنار هر وزارت‌خانه يک اتاق فکر تشکيل خواهيم داد، اقتصاد ملي مثل حاجي دودي در جنگ است و اقتصاد ملي ما صاحاب ندارد.
 
* غرضی گفت: تا وقتی که هزینه سرمایه بالاست، تولید شکل نمیگیرد. هزینه سرمایه معادل پولی است که بانک به سرمایه ‌گذار می‌دهد. یعنی بالاتر از تورم. وقتی هزینه سرمایه 25 درصد باشد، هیچ تولیدی در دنیا 25 درصد سود نمیدهد. ما نباید فکر کنیم به صورت بخشی میتوانیم تولید را راه بیندازیم. تولید وقتی شکل میگیرد که هزینه پایین بیاید و علاوه بر بورس بازی، بورس مصنوعی و شبه پول را باید از بین برد تا سرمایه جایگاه خود را پیدا کند. 
 
* ولایتی گفت: تولید را باید در صنعت و کشاورزی دید.تا وقتی تولید مردمی نشده و کارخانه ها به مردم واگذار نشود و دولت بخش مهمی از صنایع و تولیدات صنعتی را داشته باشد، درست نمیشود. آنجا که تولید دولتی ضرر می‌کند از بانک مرکزی می‌گیرد اما بخش خصوصی این امکان را ندارد و وام ‌ها هم گران قیمت است لذا  این برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست. در کشاورزی تا نتوانیم قیمت محصولات را تضمین کنیم، کار درست نمیشود.
 
قاليباف در پايان فرصت خود گفت: ما اقتصادهای خوب دنیا را اگر نگاه کنیم 70 درصد سهمشان در خدمات و 30 درصد در کشاورزی و صنعت است متاسفانه در خدمات ما 35 درصد است. امنیت سرمایه گذار بسیار مهم است ولی امروز در کشور ما این امنیت وجود ندارد. ما نه درست با فساد مبارزه می کنیم و نه اجازه میدهیم امنیت سرمایه گذار باشد و الان نقطه سر به سر در همه مطالعات ارزی و اقتصادی به هم خورده است. باید مشارکت مدنی را تبدیل به اجاره به سمت تملیک کنیم. بخش خصوصی باید واقعا توسعه یابد.
 
در ادامه جليلي در پاسخ به سوال مجري مبني اينکه گام دوم قانون هدفمندی یارانه ها را چگونه اجرا می‌کنید، گفت: قانون هدفمندی یک قانون است و باید به خوبی اجرا شود. اولین کار برای هر نگاه و سیاست اقتصادی این است که باید به ساختار اجرایی دولت بپردازیم تا سیاست ها عملی شوند. 
 
 
** رضايي گفت: مرحله دوم را به صورت درآمدی و تولیدی عمل میکنیم. باید پول وارد تولید و سرمایه گذاری شود. ساختار دولت کافی نیست باید رفتار دولت هم تغییر کرده و  نوسازی دولت که متناسب با تولید ملی باشد از مهمترین مسائلی است که اگر انجام نشود هر کسی دیگر به جای احمدی نژاد بیاید تغییر مناسبی صورت نمیگیرد. دولت باید ثروت تولید کن و پول درآور باشد تا از اجرایی کردن طرح ها و قوانین صحبت شود
 
** غرضي گفت: اولين‌بار نيست که يارانه مي‌دهيم، يارانه‌ها بايد درست اجرا شود و بحث بر اين است که پول، شبه پول براي ارتقاي زندگي مردم چگونه تزريق شود که اين يک بحث فني است  و وقتي بدون اين مواضع وارد مي‌شويم نتيجه‌اي جز اين نمي‌بينيم.
 
** قاليباف ادامه داد: هدفمندي يارانه‌ها را طبق قانون ادامه مي‌دهيم و سياست‌هاي جبراني براي دهک‌هاي پايين در نظر مي‌گيريم به اين معنا که قدرت خريد بالا ببريم و کالاهاي اساسي را تضمين و قيمت را تثبيت مي‌کنيم. کالاي اساسي و مسکن در اولويت است، در رابطه با کيفيت کالا حق مردم ضايع شده که بايد با بالا بردن کيفيت هزينه خانوار پايين برود.
 
** حدادعادل گفت: افزايش يارانه‌ها دردي از دردهاي مردم را درمان نمي‌کند و بايد دولتيارانه‌ها رلا به تناسب دهک‌ها توزيع کند.
 
** عارف گفت:  هدفمندی یارانه ها در راستای تحقق عدالت اجتماعی مطرح شد. سهم تولید داده نشده که باید پرداخت شود. با ارزیابی دور اول می فهمیم که باید به اقشار آسیب پذیر توجه بیشتری شده و به تامین هزینه های درمانی مردم بپردازیم.
 
** روحاني گفت: يارانه در حقيقت  هدفمند نشد بايد هدفمند شود، مرحله پرداخت يارانه نقدي 45 هزار توماني بايد  ادامه يابد و يارانه افرادي که داراي حقوق ثابت هستند تقويت شده و يارانه کالايي نيز اضافه گردد که مردم نسبت به کالاي اساسي تضمين داشته باشند.
 
**ولايتي: اجراي هدفمندي يارانه‌ةا ادامه پيدا کند و نقدينگي که حساب نشده را به مردم داديم، کالاي متناسب با آن در کشور ارائه نشد.
 
** جليلي در جمع‌بندي سخنان خود گفت: هدفمندي يارانهة‌ا امروز قانون شده و نبايد به آن نگاه سياسي داشت، مرحله اول هدفمندي در جهت عدالت بوده که منطق درستي داشت و بايد درست اجرا شود. اگر بتوان ساختار اقتصاد کشور و سازوکار و فرهنگ بر آن متناسب با گفتمان انقلابي باشد در سازوکار اقتصادي مي‌تواند جوابگو باشد.
 
** در ادامه ولايتي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه  برنامه عملیاتی دولت شما برای مهار گرانی و تورم چیست، گفت: دولت بايد بازار را تنظيم کند و اجناس موردنياز از جمله گوشت، مرغ، مسکن را به مردم ارائه دهدو اگر به هر دليلي از توليدگر و مولد حمايت نکنيم و نقدينگي را در جامعه افزايش دهيم و کالاي نامناسب عرضه کنيم تورم ايجاد مي‌شود. بايد اعتمادد مردم را برگردانيم و بخش‌نامه‌هاي متناقض اقتصادي جلوگيري کنيم تا مردم براي توليد اطمينان پيدا کنند.
 
 
** جليلي گفت: باید دنبال راه‌حل‌های ساختاری در این بحث باشیم نه راه حل مقطعی. در بحث افزایش نقدینگی، اگر نقدینگی را به موقع به سمت توليد هدایت کنيم خیلی موثر است. نقدینگی در ساختار اداری، از مشکلات ماست.تورم انتظاری هم از مسائلی است که شیوه خاص خودش را برای خنثی کردن میخواهد.
 
* همچنين رضایی گفت: قریب 40 سال است گرانی و تورم وارد اقتصاد ایران شده و باید تلاش جدی برای خنثی کردن آن کنیم. 45 هزار تومان امروز 15 هزار تومان خرداد گذشته است و 30 هزار تومان آب رفته و مردم آسیب دیدند. تورم مانند اژدهای 5 سر بوده و علت اینکه با آن مقابله نشده این بوده که فقط با 1 سر آن مبارزه شده و اينکه نقدينگي در ااولين فرصت بايد کنترل شود در غير اينصورت ارزش پول ملي ما بعنوان ناموس ملي ما سقوط مي‌کند.
 
** در ادامه قاليباف اظهار داشت: اولین کار دولت بنده این خواهد بود که ثبات را در بازار ارز به وجود بیاورم و این استارت رشد اقتصادی خواهد بود، بازبینی در توزیع کالا و خدمات قدم بعدي بنده است. ثبات در قیمت کالاهای حیاتی کشور، اصلاح سیاست‌های پولی و  مالی از ديگر برنامه‌های من است. ما به اعتماد مردم نیازمندیم و من در عرض 6 ماه اعتماد را به مردم برمیگردانیم.
 
** غرضي گفت:  تورم نتیجه آن است که دولت بیش از درآمدش هزینه کند و تا وقتی دولت‌ها درآمد وهزینه‌شان یکسان  نشود تورم ادامه می یابد، شبه پول کشور را در تهديد قرار داده است و قبل از انقلاب تعداد باجهة‌اي بانک نزديک سه‌هزار عدد بود که الان حدود  بيست و چندهزار بانک داريم که حاصل شبه پول و سفته‌بازي است. 
 
** عارف افزود: الان 30 درصد تورم داریم، در دولت اصلاحات دست آوردهای خوبی برای کنترل تورم به وسیله اصلاح ساختار و ثبات اقتصادی داشتیم، در کنار اصلاح ساختار،‌ انضباط مالی دولت بسیار مهم است. دولت باید اول خودش را کنترل کند لذا باید نهادهای سیاست گذاری و تورم را تقویت کنیم. 
 
** روحانی اظهار داشت:  مهم‌ترین مساله برگرداندن آرامش و ثبات به بازار کالا و پول است که مردم نسبت به آن دچار یک نگرانی دائمی هستند. راه اصلی برای حل تورم رونق تولید است که با تنظیم بازار عرضه و تقاضا بخشی از مشکل حل می‌شود.
 
**حدادعادل گفت: حل مشکل تورم با تصحیح سیاست‌های دولت امکان پذیر است و برای مهار تورم انضباط مالی باید برقرار و هزینه‌های دولت باید کنترل شود و دولت نبايد با عطش کار عمراني بيش از حد پول به داخل کشور جذب کند اين کار همان بيماري هلندي است. بايد به دولت گفت چون دخلت نيست، خرج آهسته‌تر کن؛ راهکار درازمدت اجراي درست قانون سياست‌هاي اصل 44 بايد اجرا شود.
 
** ولایتی در جمع‌بندي سخنان خود گفت:  بازسازي اعتماد مجدد بين دولت و مردم براي کار اقتصادي از حياتي‌ترين کارهاست؛ بايد يک تنفس شش‌ماهه به توليدکنندگاني که کارخانه‌ها‌يشان و توليدات آن‌ها به رکود درآمده بدهيم که اين مساله با ارائه يمک لايحه يه مجلس صورت مي‌پذيرد. مشکل دارو اين است که بدليل اختلاف محاسباتي ارز و اخذ پول اضافي از مردم کالاها در گمرک مانده است.
 
 
** در ادامه حیدری با اشاره به پايان بخش اول مناظره و شروع بخش دوم خطاب به کانديداها گفت:  در بخش دوم جنبه‌های دیگری از توانمندی‌های نامزدها را همزمان خواهیم سنجید. چون فرصت صحبت تشریحی نیست، به مدت یک و نیم دقیقه بحث‌هایتان را جمع بندی کنید.
 
** غرضی گفت: نظرات مشترک این 8 نفر می‌گوید کشور وضعیت خوبی از نظر اقتصادی ندارد. لازمه این است که حتما در مجموعه اقدامات بعدی یعنی قدرت سیاسی و توان‌های مجموعه بتوانند دولت ضدتورم به وجود بیاورند. 
 
** قالیباف اظهار داشت: برنامه 2 ساله داریم که مشکل گرانی و بیکاری را حل کرده و قدرت خرید مردم را بالا ببریم. البته در 6 ماه اول تحول جدی در مدیریت اقتصادی کشور و تثبیت قیمت ارز به وجود آوریم و نگاه دولت به ارز به عنوان منبع درآمدی را کنار بگذاریم و تورم را کنترل کنیم؛ بلافاصله در یک سال و نیم بعدی باید مردم یک احساس آرامش، چه روستایی و چه سرمایه گذاری که تولید ثروت می کند، داشته باشد.
 
** همچنين عارف گفت: باید پاسخگوی نیازهای معیشتی مردم باشیم و نیازمند رشد اقتصادی 8 درصد هستیم، باید نرخ بیکاری یک رقمی شود. تورم باید یک رقمی شود. مساله مسکن نيز باید سازماندهی شود. مردم باید عنان مدیریت کشور را به دست کسی بسپارند که در عمل نشان داده می تواند به قولهایش عمل کند و کشور را در راه پیشرفت و تعالی قرار دهد.
 
** جليلي در ادامه گفت: اجازه بدهيم ظرفيت‌هاي نرم‌افزاري آزاد شود و مردم نقش اساسي در اقتصاد کشور داشته باشند بگونه‌اي که فرصت‌ها براي همه مردم مهيا شود نه اينکه بصورت شانسي اين فرصت‌ها را ارائه دهيم.
 
** ولايتي نيز گفت: بايدبا دنيا آشتي کنيم و اگر وابط را توسعه ندهيم بساري از ظرفيت‌هاي منطقه‌اي را نمي‌توانيم توسعه دهيم و بايد آشتي در داخل نيز صورت گيرد و دامنه اصولگرايي وسيع است و هرکس در چارچوب قانون نظام عمل کند اصولگرا مي‌دانيم و معتقدم بي‌جهت عده‌اي از متخصصين خانه‌نشين شده‌اند.
 
** روحاني گفت: مشکل اساسي ما اين است که حرکت اقتصادي در اين 8 سال تناقض داشته است و فرصت‌ها تضييع شده است.
 
*‌*رضایی نيز گفت: باید فکر اساسی کرده و دولت را درست کنیم. اقتصاد در  ایران صاحب ندارد. چرا کار اساسی صورت نمیگیرد؟ دولتی که داریم چه از نظر ساختار و چه از نظر مدیریت باید تجدیدنظر جدی در آن صورت گیرد. هزینه تصمیمات غلط بیش از اقدامات دشمنان به کشورمان ضربه می‌زند. کشاورزی و صنعت‌مان بدون برنامه است.
 
**حدادعادل نيز اظهار داشت:  من تاکید بر روش می‌کنم چرا که نتیجه درست از روش درست حاصل می‌شود، من تلاش میکنم به بخش خصوصی توجه کرده و به آن اعتماد واز مشورت آن کمک بگیرم. دولتم باید بر واردات و صادرات نظارت کند و در نظر دارم در ریاست جمهوری معاونت تولید واشتغال ایجاد کنم، پیشرفت دانش بنیان و اصلاح نظام بانکی را بسیار مهم میدانم.
 
 
مناظره برای استراحت نامزدها از ساعت 18: 45 دقيقه تا ساعت 19 متوقف شد.
بخش دوم مناظره اقتصادی آغاز شد.
 
** در ابتدا عارف گفت: بنده احترام مردمن اینجا می نشینم اما به هیچ کدام از این تست ها جواب نمی دهم و در مناظرات بعدی نیز تجدیدنظر شود.
 
** رضایی نیز گفت: در شان رئیس جمهور نیست و مشخص است که از اول دولت قوی نمی خواهیم تشکیل بدهیم.
 
** روحانی نیز اظهار داشت: مردم نیز این نوع مناظره را توهین آمیز می دانند.
 
حیدری نیز گفت: نظرتان محترم است فردا نماینده هایتان بیایند اگر به مدل بهتری رسیدیم، اعمال می کنیم.
 
 
** کاندیداها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شرایط فعلی با درخواست کارفرمایان با کاهش سهم بیمه موافقت می کنید؟ گفتند:
 
غرضی: خیر
 
 ولایتی: نمی شود با بلی یا خیر گفت.
 
 جلیلی: سوال کامل نیست.
 
 حداد: موافقم
 
عارف: نظری ندارم
 
رضایی: سوال غلط است
 
 روحانی: در کوتاه مدت آری
 
 
سوال دوم: با کاهش مالیات موافقید؟
 
جواب: 
 
 قالیباف: با رابطه درآمد و مالیات موافقم. سوال اشکال دارد.
 
ولایتی:‌ کاهش مالیات
 
جلیلی: سوال درست نیست
 
حداد: با کاهش موافقم
 
عارف: نظری ندارم
 
 رضایی: کاهش
 
 روحانی: سوال درست نیست
 
 
سوال سوم : درتنظیم لایحه بودجه 93 کدام اولویت است؟
 
جواب:
 
 ولایتی: توسعه روستاها
 
 جلیلی: روستاها
 
 حداد: روستاها
 
عارف: نظری ندارم
 
 رضایی: روستاها
 
 روحانی: روستاها
 
غرضی: سوال اولی را از من نپرسیدید یادتان رفت؛ توسعه فناوری ارتباطات
 
قالیباف: فناوری ارتباطات
 
سوال چهارم: با توجه به شرایط امروز کشور، برای توسعه اشتغال و صنعت کدام راهبرد را در نظر می گیرید؟
 
حمایت از بنگاه کوچک

 
کوچک و متوسط
 

 
جواب:
 
 جلیلی: حمایت از بنگاه کوچک
 
حداد:‌ بنگاه کوچک
 
 عارف: نظری ندارم
 
رضایی: متصل به هم هستند بنگاه های بزرگ و کوچک
 
روحانی: بنگاه کوچک
 
 غرضی: تا تورم کنترل نشود و نرخ ارز تثبیت نشود سوال غلط است
 
 قالیباف: در برخی صنایع کوچک و در برخی بزرگ
 
ولایتی: کوچک و متوسط
 
 
سوال پنجم: در انتخاب وزرا و مدیران ارشد کدام ویژگی مهم است؟
 
- پاکدستی
 
- تجربه
 
- تخصص
 
- تدبیر
 
جواب: 
 
روحانی: همه با هم
 
 حداد: همه با هم
 
 قالیباف: سوال غلط است
 
 ولایتی: هر 4 تا. سوال غلط است
 
 جلیلی: سوال غلط است
 
 عارف: به هیچ سوال تستی جواب نمیدهم
 
سوال ششم: باتوجه به درآمدمحدود هدفمندی کدام تصمیم را می گیرد؟
 
- کاهش تعداد دریافت کنندگان
 
-کاهش رقم
 
- افزایش قیمت ها
 
جواب: 
 
رضایی: هیچکدام
 
روحانی: سوال غلط است
 
قالیباف: سوال غلط است
 
جلیلی: سوال غلط است
 
حدادعادل: سوال خوبی نیست
 

سوال هفتم: تنظیم بازار شب عید و میوه. تصمیم شما چیست؟ 
 
- محدودیت واردات
 
- واردات برای تنظیم بازار
 
جواب: 
 
روحانی: اولویت حمایت از کشاورزان خودمان است اما ممکن است شرایط واردات باشد. سوال درست  نیست.
 
 غرضی: تولید میوه می کنیم. با واردات میوه برای موز و اینا موافقم با بقیه مخالفم
 
قالیباف: تعادل بازار
 
 ولایتی: حمایت از کشاورز
 
 جلیلی: تنظیم بازار. واردات میوه برای تنظیم بازار
 
 حداد: درست نمیدانم سوال را
 
 عارف: جواب نمیدهم
 
رضایی: با یارانه سبز نیازی به واردات میوه نیست
 
در ادامه نیز نظر کاندیداهای ریاست جمهوری درباره 6 عکس نمایش داده شده در  برنامه نمایش پرسیده شد  که محمدرضا عارف نیز گفت: به احترام مردم به این سوالات پاسخ می دهم.
 
** مناظره اقتصادی راس ساعت 20:00 به پایان رسید.
 
 
 

دانلود فایل صوتی مناظره اقتصادی بین 8 نامزد انتخابات ریاست جمهوری

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خبر، سیاسی، انتخابات، ،

برچسب‌ها: مناظره, انتخابات, جلیلی, قالیباف, مناظره عارف,
نوشته شده در تاريخ شنبه 11 خرداد 1392 توسط محمدرسول اسماعیل پور